maandag 26 november 2007

wat te doen bij:

Wat doe je als een kind van 11 jaar met een probleem zit en verdrietig is en ze wil niks zeggen?
Ik heb dit meegemaakt op vrijwillergers werk, dat meisje wou niet vertellen wat er aan de hand was tegen de andere leiding. Nadat ik met haar heb gepraat een hele tijd heeft ze aan mij veteld wat er aan de hand was ik heb toen gezegd dat ze het ook aan de een van de andere leiding moest vertellen omdat ik dat ook niet in me eentje op kon lossen. Ze heeft het toen ook aan een andere leiding verteld en toen hebben we het met zijn drieen opgelost. Daarna kwam het meisje weer bij me en zei dat ze blij was dat ik met haar heb gepraat. Maar nu vraag ik me af of ik dit zo goed heb opgelost. Of hebben jullie andere suggesties wat ik had kunnen doen?.

1 opmerking:

Kim zei

Hey Maaike.

Ik denk dat je het wel goed hebt opgelost. Het is vervelend voor het meisje als ze ergens mee zit. Kinderen kiezen vaak zelf mensen uit met wie ze willen praten en in dit geval was jij dat.
Omdat jij niet goed wist heb je tegen haar zelf gezegd dat ze ook aan de andere leiding moest zeggen. Als jij dit zelf had gedaan zonder dat ze het wist zou ze zich misschien niet meer vertrouwd voelen bij jou en nu wel. Dan zou ze vinden dat je haar vertrouwen hebt beschaamd.
Ik denk dat je goed hebt gehandeld.

Groetjes Kim